PENYERTAAN TUN MAHATHIR-MUHYIDDIN DAN SHAFIE ABDAL KE PARTI AMANAH-PKR DIALU-ALUKAN

OLEH: KEPANAUAN A/L KURAPAN

KUALA LUMPUR:-  lagi desas desus tau salah sangkah penyingkiran Timbalan Presiden UMNO Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Naib Presiden UMNO Datuk Mohd Shafie Hj Abdal sebelum perhimpunan UMNO akan menjadi kenyataan

Beberapa orang pemimpin kanan UMNO pusat antaranya Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Mohd Nazri Abdul Azizi,  dan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor telah mengeluarkan kenyataan tentang penyingkiran itu.

Ini jelas nampknya UMNO sekarang sudah tidak lagi relevan  asyik bercakaran sesame sendiri ini ekoran mereka yang mempertikaikan 1MDB dan RM2.6 juta  sesiapa saja ada diantaranya pemimpin-pemimpin UMNO yang suka mempertikaikan  kes 1MDB dan RM2.6 juta itu telah dianggap mereka mencari maut dalam gelanggang arena politik.

Walaupun kes 1MDB dan kes RM2.6 juta dikatakan tenat/nazak akan tetapi bukan semudah para pemimpin UMNO yang hendak merungkai atau mendedahkan untuk pengetahuan umum pastinya mereka nanti bakal mengundang bala.

Bagi para pemimpin pembangkang kes 1MDB dan kes RM2.6 juta adalah sebagai senjata tajam untuk menyerang dan membuat propaganda dan agenda politik mereka untuk mendedahkan isu berkenaan kepada rakyat ini untuk memudahkanh menggulingkan kerajaan Barisan Nasional (BN) pada PRU14 nanti.

Perlu diingatkan para pemimpinan UMNO khususnya di peringkat national jangan sekali-kali anda mempertikaikan soal kes 1MDB atau kes RM2.6 juta ini menjadi kemurkahan terhadap Najib, dari itu sesiapa saja yang berani merungkai atau mempertikaikan 1MDB dan RM2.6 juta akan menjadi nahas bakal menimpa diri seseorang itu.

Buktinya Tan Sri Muhyiddin Yassin, Abdul Rahim Bakri, Hasaan Malik dan Shafie Hj Abdal gara-gara mempersoalkan kes 1MDB mereka jadi mangsa penyingkiran jawatan daripada cabinet.

Jadi pada perhimpunan UMNO nanti memang sah Muhyiddin dan Shafie Abdal bakar disingkir serta-merta daripada menjadi ahli UMNO.

Sebagai kesimpulan jika Tun Mahathir Mohd menjadi kenhyataan disingkir daripada UMNO ini satu petanda buruk kepada UMNO dan BN pada PRU14 nanti, sekiranya Tun Mahathir bergambunf tenaga dengan Tan Sri Muhyiddin dan Shafia Abdal setelah keluar daripada UMNO lantas kemudian mereka bertiga menyertai parti-parti pembangkang yang ada di Malaysia ini antaranya AMANAH,PKR  adalah satu pentanda baik kepada parti-parti pembangkang.

Dengan itu rakyat Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak amat mengalu-alukan penyertaan Tun Mahathir, Muhyiddin dan Shafie Abdal ke parti AMANAH ATAU PKR demi memudahkan menggulingkan kerajaan BN/UMNO pada PRU14 nanti.




No comments:

Post a Comment