PEMEGANG FB ADAM KHALEEF BUAT KENYATAAN PALSU POLIS PERLU DIAMBIL TINDAKAN

OLEH: SHAIMON S JUMADI

KOTA KINABALU:- Kes sekumpulan pelancong asing dari China yang melakukan bogel di Pulau Sibuan Semporna tiga hari ini kini telah ditahan oleh pihak Polis untuk membantu sissatan.

Memang wajar dikenakan tindakan sesiapa sahaja pelancong yang datang ke Negara ini khusus di Sabah yang telah melakukan perbuatan tidak bermoral dan telah melanggar adat dan telah menimbulkan kemarahan kerana rata-rata penduduk Semporna adalah beragama Islam.

Ketua  Pegawai Eksekutif (CEO) Sabah Insider.Net  Jun Pacifico Abdullah berkata dalam satu sidang media sebentar tadi ibu pejabat Kota Kinabalu  antara lain memuji kepada kecekapan pihak PDRM kerana segera bertindak dan menangkap semua pelancong China itu yang didapati berbogel.


BUKTI BERITA SAHIH....Berita sekumpulan pelancong China berbogel


“Kami pihak media Portal memang berperanan untuk membantu menyebarkan segala hal-hak songsang yang berlaku di negeri ini” katanya.


Jun juga melahirkan rasa amat kesalnya seorang pemegang akaun lama social FB yang dikenali sebagai Adam  Khaleef Eilyas yang turut membuat komen kenyataa Datuk Jeffry dilaman sosialnya antaranya menyebut: sebagai berikut:  Adam Khaleef Eilyas · 11 mutual friends (Polis semporna sudah sahkan gambar ini diambil pada tahun 2013. Dan baru tahun ini diviralkan apabila ia dimuatnaik oleh satu laman fb agen pelancongan antarabangsa)



ADAM mengelirukan pihak Polis dan Penduduk Islam Semporna Polis perlu memanggil Adam Khaleef untuk memberi keterangan mengenai dakwaannya gambar diambil pada tahun 2013





“Saya menyifatkan kenyataan Adam coba ingin mengelirukan orang ramai khususnya penduduk-penduduk Islam Semporna sehingga membabitkan nama PDRM saya minta pihak polis  memanggil atau menyiasat dakwaan Adm kononnya gambar tersebut telah diambil pada tahun 2013  sedangkan TV3 malam tadi turut menyiarkan berita tersebut sebagai berita sahih” ujarnya.





No comments:

Post a Comment