KETUA WANITA BAHAGIAN TG PAPAT SOKONG HARGTA MINYAK RON95 DITURUNKAN 35 SEN.....SALEENA

OLEH: SHAIMON S  JUMADI
SANDAKAN:- Ketua Wanita Parti Bersatu Sabah (PBS) Bahagian Tanjung Papat Puan Saleena Titi (gambar) menyambut  baik tindakan kerajaan menurunkan harga runcit minyak petrol RON95 RON97 dan Diesel keparas yang terendah sekali.

Katanya penurunan bahan apa itu begitu terendah sekali benar-benar menggembirakan para pengguna diseluruh negara,

“Sebelum ini harga runcit minyak petrol RON95 RM2.26 turun  RM0.35 sen menjadikan harga runcit RM1.91  seliter RON2.26 turun RM.035 menjadikan harga runcit RM2.11. seliter

Sementara minyak diesel harga runcit sebelum ini RM2.23 turun RM.30 sen menjadikan harga  runcit sekarang  RM1.93 seliter” katanya.

Saleena berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Mazlan yang tersiar di Portal Sabahkini.Net bertajuk” Petrol RON95 Kini RM1.91 Seliter bertarikh 1hb Januari ini.


Saleena berkata lagi dengan penurunan ketiga-tiga jenis bahan  yang terendah itu maka para peniaga yang berhasrat untuk menaikan harga barangan 80 peratus dan diikuti tambang bas akan dinaikan 90 peratus  agar niat untuk berbuat demikiian hendaklah dibatalkan saja.

“Tidak dinafikan terdapat sesetengah pegiaga khususnya kedai-kedai  runcit sudah memulakan menaikan harga barangan sebanyak 90 peratus dengan ini saya bagi pihak pengguna merayu kepada pihak Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) harus membuat serbuan dimana-mana saja kedai runcit yang telah dikenal pasti untuk menaikan harga barangan dengan sewenang-wenangnya dan mereka yang terbabit harus dikenakan tindakan undang-undang yang lebih berat-ujarnya.



No comments:

Post a Comment