HARGA MINYAK TURUN 3,500 PEMILIK STESEN DAKWA MENGALAMI KERUGIAN BESAR


CORETAN DARI MEJA EDITOR
SHAIMON S JUMADI
ssjumadi@gmail,com


LEBIH 3,500 pengusaha/pemilik stesen minyak mengadu mereka boleh bangkrap ekoran penurunan menjunam harga runcit minyak RON95 RON 97 dan diesel di negara ini

Menurut pengusaha stesen minyak mendakwa perniagaan mereka mengalami kerugian antara RM20,000 hingga RM100,000 bagi setiap stesen sejak harga runcit turun menjuman
Ini dakwa mereka dakwa orang berniaga kalau untung mereka senyap tak kata apa-apapun bila perniagaan mereka merosot sedikit  riuh sekampung.

Kerajaan berbuat demikian menurunkan harga runcit  bahan api itu ekoran harga minyak dipasaran  dunia telah jatuh menjunam.

Dengan penurunan harga runcit minyak RON95 RON97 turun kepada 35 sen seliter dan diesel 30 sen perkara ini disambut baik oleh rakyat diseluruh negara memang ini yang ditunggu-tunggu selama ini penurunan harga minyak.

Kepada semua pemilik stesen minyak di negara ini harus akur dengan dasar kerajaan yang berbuat demikian sebelum  ini para pengusaha/pemilik stesen minyak banyak memperoleh keuntungan yang berlebihan sekali sekala apalah salahnya  menanggung kerugian sedikit.


No comments:

Post a Comment