KENAPA RAMAI IBUBAPA SUKA MENINGGALKAN ANAK-ANAKNYA SENDIRIAN DALAM KERETA?

OLEH: SHAIMON S JUMADI

SANDAKAN:-  Kejadian kelmarin sepasang suami isteri meninggalkan anaknya di dalam sebuah kereta du Bandar Labuk betul-betul menghayat hati.

Ibu bapa mereka dikatakan semasa meninggalkan anaknya didalam kereta berwarna putih  mereka makan minum atau berseronok-ronok dikedai mamak.

Tergamak betul sebagai seorang tua meninggalkan anaknya didalam kereta yang bertutup cermin yang tidak masuki udara, mujurlah ada beberapa orang mendengar jeritan dan tangisan anak kecil itu kemudian memcecahkan tingkap cermin kereta itu untuk menyalamatkan nyawa budak itu.

“Saya fikir kalau sejam saja lamanya budak itu diberada dalam kereta tersebut kemungkinan meninggal dunia akibat lemas kerana tiada udara” jurucakap.

IBUBAPA BAGUS DIBAHAM BUAYA....Ibubapa yang suka meninggalkan anak-anaknya  sendirian dikereta bagus ikat tangan mereka baru dicampak di Taman Buaya biar dicaplok (baham) buaya sebagai pengajaran kepada ibu-ibu bapa lainnya

Kejadian seperti begini ibu-ibu  suka meninggalkan anak-anaknya didalam kereta memang tidak dinafikan  sering berlaku pada tahun 2013-hingga 2014  kejadian sebegini rupa di Sandakan sudah 10 kali berlaku  sekali ibunya pergi kekereta melihatnya  anak-anak tadi yang tinggalkan telah menghilang diri  sama adea dicolek atau sebaliknya.


Sudahlah begitu ramai bapa dan ibu tidak pandai serik  (jerak/kapok) macam suka anak-anaknya mati dalam keadaan mengerikan, kalau tak suka membela anak-anak hantar saja kerumah anak-anak yatim daripada mereka terseksa ibubapa yang berperangai sedemikian rupa bagus ikat tangannya hantar ke Taman Buaya di Batu 7 Jalan Labuk biar dicaplok buaya gedih...Amin.

No comments:

Post a Comment