RATU CANTIK KAAMATAN 2016

Wedenesday June 01/2016 


OLEH: ISMAILY BUNGSU
www: sabahinsider14.blogspot.

TADInya saya minum sembang dengan kawan-kawan  di Kota Kinabalu dan sebelah meja ada grup asyik bicara hal keputusan ratu cantik pesta menuai.

Kata mereka tidak adil dan ada yang saya dengar hakim menipu dan saya asyik pasang telinga.

Saya pernah jadi setiausaha pesta menuai negeri dan atur acara ratu cantik dan saya memang punya sedikit pengalaman.

Ratu cantik ini tidak semesti cantik wajah tapi banyak hokum-hukum yang harus dipatuhi seperti pakaian, adab, senyum, layanan, cara duduk berjalan, bermesra dan banyak lagi dan utama kehebatan bercakap itu terkait ilmu.

Wakil penampang sedikit berusia konon dan disebut sudah dimiliki tapi jika syarat pertandingan tidak melanggar syarat maka itu tidak menjadi masalah, lalu kenapa dipertikaikan?

Saya tak berminat acara ratu-ratu  ini dan dulupun kesan tugas rasmi.
Tahniah untuk semua peserta!


No comments:

Post a Comment