JPJ DAN POLIS TRAFIK SUKA LANGGAR UNDANG-UNDANG PASTINYA MEREKA KETURUNAN ANAK HARAM JADAH DAN ANAK SUNDAL


Wednesday June 01.2016

OLEH: SHAIMON S JUMADI
www:sabahinsider14.blogspot.com


KEJAHILAN- dan kedajalan pegawai –pegawai Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) semakin hari seminkin meningkat sukar untuk dibendung macam jadi satu trend dan budaya.

Kuasa yang ada pada JPJ suka menyaman para pemandu  kenderaan lain yang melakukan pelbagai kesalahan diatas jalan raya  itulah kewajiban pihak JPJ tetapi sendiri yang melakukan kesalahan mereka tidak sedar sama sekali ingat mereka perkara-perkara yang dibuat oleh pegawai JPJ semuanya betul.

Apabila pegawai JPJ meletakan kereta dengan sesuka hati ditempat letak kereta Orang Kurang Upaya (OKU)  menjadi perhatian orang ramai  kenapa tiada sesiapa yang menangkap terang-terang satu kesalahan  kepala butu polis trafik semakin kecut tidak berani  menangkap keatasan pegawai JPJ yang melakukan kesesalahan itu.

JPJ dan  Polis Trafik selalu memberi contoh negative kepada masyarakat khususnya para pengguna jalan raya  supaya meletakan kereta di mana-mana saja tetapi kalau kedapatan pastinya yang punya kenderaan kena saman antara  RM300,00 hingga RM1,500 .

Akan tetapi kalau JPJ dan Polis Trafik yang buat salah siapa berani tangkap  sebab undang-undang ditangan JPJ dan Polis Trafik jadi mereka dengan sesuka hatinya meletakan kereta di sana sini.

Nampak dan jelas kejahilan dan kedajalan para pegawai Polis Trafik di mata masyarakat  sukar dibendung dan hingga menjadi idola dan ikutan perangrai  buruk para pegawai JPJ dan Polis Trafik  terhadap masyarakat majmuk,

Saya fikir para pegawai JPJ dab Polis Trafik ini mereka semuanya  adalah keturunan anak haram jadah  dan anak gambang  juga keturunan anak sundal jadi perangai mereka tak ubah macam setan memang jelas.




No comments:

Post a Comment