SABAH INSIDER ADALAH SUARA RAKYAT SABAH DEMI KEADILAN


OLEH: THOMAS  SUNGGIOK

KOTA KINABALU:- Kewujudan Portal Online The Sabah Insider.Net di  negeri ini merupakan wadah rakyat Sabah terutama sekali warga luar bandar untuk mengutarakan pelbagai isu  dingin dan panas yang dipaparkan selain isu-isu semasa seperti pembangunan, Jalan Raya termasuk tanah-tanah adat NCR yang sering menjadi sasaran pencabulan hak-hak asasi manusia.

Pengurus Pentadbiran Sabah Insider.Net Jun Pacifico Abdullah (Gambar) menyatakan portal ini baru saja beroperasi selama 15 hari peminat setia media alam maya yang mengikuti perjalanan portal ini sudah mencecah seramai 826 ini jelas memperlihatankan  rakyat Sabah yang berbilang kaum sentiasa mengikuti perkembangan portal ini.

Menurut Jun pihak editorial menerima banyak sumbangan karya-karya  dari orang luar yang berbentuk kritikan kerajaan  tetapi pihak penyunting kena  berhati-hati  menyunting sama ada berita-berita tersebut boleh disiarkan  atau disebaliknya  kerana ia perlu banyak tapisan dibuat.

Kata Jun bahagian suntingan cerpen, sajak dan puisi ia di bawah kawalan Mohd Shafie Hj Talib yang bertanggungjawab untuk menyunting semua karya-karya sumbangan dari luar.

“Mereka yang ingin mendapatkan berita-berita panas dan sensasi sejajar dengan konsep Hot Spot News (Suara Rakyat Sabah Demi Keadalian) anda boleh melayari lawan web sabahinsider14.blogsopt.com / sabahinsider60.blogspot.com atau email: sabahinsider14@gmail.com “ tambahnya.

“Saya bagi pihak pengurusan dan bahagian pentadbiran mengucapkan terima kasih kepada semua pembaca setia portal ini kalau bukan kerana anda sebagai pembaca setia  siapalah The Sabah Insider.Net/Sabah Insider.News” ujarnya.



No comments:

Post a Comment