JEFFRY: PERBUATAN NAZRI DENGAN PERKATAAN BODOH-ANJING BOLEH MEMECAHBELAHKAN PERPADUA DALAM UMNO BAKAL ANCUR PADA PRU14 NANTI.



Sunday February 28.2016

OLEH: SHAIMON S JUMADI
www.sabahinsider14.blogspot.com

TAWAU:- Penasihat  Kelab Penyokong Kerajaan BN Sabah  Datuk Mohd Jeffry Rosman menyifatkan perbuatan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan merangkap Ahli Majlis Tertinngi (lantikan) UMNO Datuk Mohd Nazri Aziz yang melontarkan perkataan ANJING dan BODOH  terhadap dua tokok pemimpin UMNO memang tidak wajar ini merupakan perbuatan satu penghinaan yang tidak boleh dimaafkan.

Kata Jeffry jasa bakti yang ditaburkan oleh  kedua-dua pimimpin yang merupakan tokoh pelotik tanah air Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Mohd Shafir Hj Abdal terlalu banyak bukan untuk Negara-agama-bangsa bahkan juga terhadap mempertabatkan perjuangan UMNO dipersada politik tanah air.

Nazri Aziz begitu mudah melontarkan kata-kata kesat terhadap kedua pemimpin UMNO sebagai ANJING dan BODOH yang benar-benar menimbulkan kemarahan di kalangan ahli-ahli UMNO bukan saja diperingkat Nasional-Negeri-Daerah bahkan hingga ke akar umbi UMNO.

Kecuali baruah-baruah Nazri Aziz memang suka kalau mereka berdua itu dicap sebagai ANJING dan BODOH  tahukah perbuatan Nazri Aziz itu boleh melumpukan dan melemahkan perjuangan UMNO dan boleh berlakunya pecah belah pada PRU14 nanti.

“Seorang yang berpendidikan lulusan jurusan Undang-Undang tetapi sikap Nazri Aziz macam kebudak-budakan kalau bercakap tidak menggunakan otak main lepas saja langsung tidak terfikir perkataan  ANJING dan BODOH boleh menimbulkan kemarahan di kalangan ahl-ahli UMNO sejagat” kata Jeffry ketika dihubungi oleh Wartawan The Sabah Insider.Net dan Sabahkini.net pagi tadi.

Saya hairan tambah Jeffry orang yang kuat mengampu kuat membodek kuat angkat kaki seperti Nazri Aziz di paling di sayang oleh Presiden UMNO Datuk Najib sedangkan orang sebegini rupa gara-gara perbuatan jelas dan terang boleh menjejaskan memburukan perjuangan UMNO sendiri. Kenapa Nazri Aziz boleh dipelihara macam anak emas dengan Najib” tanya Jeffry lagi.


Satu lagi saya ingin memperingatkan Nazri Aziz perkataan  Bodoh kepada seorang tokoh politik dari Sabah iaitu Datuk Shafie Abdal tahu kah Nazri latar belakang Shafie Abdal saya sangat setuju apa yang ditulis oleh Editor The Sabah Insider sekiranya Shafie Abdal merajuk dengan AMT UMNO kemudian beliau keluar meninggal UMNO lantas menyertai parti PKR atau AMANAH sudah tentu semua kerusi DUN dan Parlimen dari Semporna-Kunak-Silam-Lahad Datu dan Tambisan UMNO akan kalah dan kerusi-kerusi yang ditandingi oleh calon--calon BN semuanya jatuh ketangan pembangkang kerana semua mengikut jejak Shafie” katanya.

Nasri Aziz saya nasihatkan jangan sesekali mencabar ketokohan Shafie Abdal sebagai perjuang poltik nanti UMNO kawasan Pantai Timur Sabah  adalah dibawah pengaruh besar Datuk Shafie Abdal gara-gara baruah-baruah Nazri Aziz yang ikut telunjuknya UMNO bakal banyak kehilangan kerusi pada PRU14 nanti.


Sepatutnya orang seperti Nazri Aziz  dan Salleh Keruak  yang pandai bermuka-muka angkat kaki tukang ampu tukang bodek harus disingkir lebih awal kerana orang-orang sebegini rupa boleh menjahanamkan UMNO sendiri..fikir-fikrlah apa yang saya jelaskan ini sekadar memberikan peringatan saja.


No comments:

Post a Comment