SEMUA CALON YANG BERTANDING GUSAR DAN BERDEBAR-DEBAR TUNGGU KEPUTUSAN UNDI,,,DAKWA KEMELLIA


Saturday May 07/2016



OLEH: SHAIMON S JUMADI
www.sabahinsider14.blogspot.com

SEMUA calon yang bertanding Pilihanraya Negeri (PNR11) Sarawak hati mereka masing-masing gusar dan berdebar-debar untuk menanti dan menunggu keputsan pengiraan undi pada mala ini adalah muktahir.

Semua parti tidak kira Barisan Nasional  (BN) atau pembangkang yang mempunyai keinginan menang setiap kerusi DUN yang ditandingi.

Rakyat yang bijak undilah calun-calun yang berwibawa yang boleh bekerja untuk rakyat di kawasan yang diwakili bukan setelah menang  sudah bergelar Yang Berhormat lupa segala janji-janji manis yang difalaskan semasa kempen PRN11 itu jarang masuk kampung di kawasan pedalaman untuk menjengok rakyat yang masih jauh ketinggalan dalam aspek prasarana  perdana pembangunan infrastruktur.

Kalau kilah lihat keadaan di kawasan pedalaman di Negeri Sarawak tak jauh beza dengan keadaan kawasan pedalaman di Sabah serba serbi kekurangan tiada bekalan air bersih tiada bekalan elektrik tiada jalan raya yang baik kalau ada jalan raya  sesuai untuk kereta kerbau saja.

Dato Seri Paduka Dr Kemellia Hassan Pengerusi Ahli Lembaga Portal The Sabah Insider bercakap dengan fakta yang nyata bukan cerita direka-reka semua kerajaan baik cuma pemimpin seperti ADUN dan MP yang diamanahkan oleh kerajaan mereka tidak telus dan tidak ikhlas dalam melaksanakan tanggungjwab dan tugas mereka sebagai seorang wakil rakyat.

Inilah punca disesuatu kawasan masih mundur lainlah cerita kalau kawasan Dun atau Parlimen di wakili oleh ADUN dab MP pembangkang  mereka yang tiada peruntukan untuk membangunkan  dalam kemudahan asas mereka hanya mampu menyuarakan  segala bentuk masalah yang sedang dan telah dihadapi oleh rakyat di sidang ADUN atau di sidang parlimen itulah tanggungjawab seorang wakil rakyat pembangkang.

Tugas wakil rakyat pembangkang  ini sebenarnya untuk menyedarkan YB-YB BN/UMNO yang sedang tidur nyenak dibuai mimpin-mimpin indah sehingga tidak sedar disekelilingan kawasan di bawah jagaan mereka yang masih mundur dalam aspek pembangunan asas.

Apapun kata Kemellia kita sama-sama tunggu malm ini siapa parti jadi juara sama ada BN terus kekal berkuasa di Sarawak atau parti Pakatan Harapan yang bakal ambil alih tampuk  pemerintahan dari BN kita tunggu saja 

No comments:

Post a Comment