SYARIKAT EMELL EZ EMPRILIA SDN BHD MILIK KEMELLIA PENGELUAR PELBAGAI SOS AKAN BEROPERASI DI JENGKA PAHANG


CORETAN DARI HATI KEHATI EDITOR
SHAIMON S JUMADI
ssjumadi@gmail.com

DALAM menjalankan kerja amal jariah dan kerja-kerja kebajikan dan sosial dalah dituntut agama Islam kerana semuanya merupakan satu  ibadah.

Membuat kerja-kerja amal dan kebajikan soial ini memerlukan ketahanan dan ketabahan hati sebab  salah satunya ia memerlukan pengorbanan masa dan juga harta dan wang ringgit .

Tetapi semua itu jangan fikirkan sangat kalau sesuatu perkara sesuatu benda yang niat dan nawaitu kita ikhlas untuk melaksanakan kerja-kerja amal dan kebajikan itu ia tidak perlu diambil kira sangat sebab semua apa yang kita buat dengan hati yang luhur dan ikhlas akan mendapat berakah dan keberkatan daripada Allah SAW apa lagi di musim-musim bulan Ramadan yang mulai ini.

GAMBAR HIASAN SAHAJA SOS CILI

Selain berpuasa merupakan satu ibadah bersedekah juga pun ibadah  untuk membantu golongan yang memerlukan antaranya yang membabitkan anak-anak yatim anak-anak fakir miskin dan orang-orang tua (warga emas) yang tersisih daripada keluarga seperti yang kebanyakan mereka tinggal di rumah-rumah orang-orang tua.
  
Demikian di jelaskan sendiri oleh seorang wanita yang merupakan seorang Aktivs Masyarakat yang kini namanya semakin popular di kalangan masyarakat setempat iaitu tidak lain tidak bukan Dato Seri Kemellia Hassan (gambar) dalam satu wawancara eksklusif  malam tadi.

Seorang ahli perniagaan dan merupakan usahawaan muda yang berjaya membuka perniagaan banyak rangkaian selain di Sabah juga di Semenanjung.

“ Alhamdulilah lepas raya,syarikat Emell Ez Emprilia Sdn Bhd akan dibuka di jengka pahang.kami adalah pembekal sos cili,tomato,cuka,kicap dan belacan” Katanya lagi.

GAMBAR HIASAN SAHAJA SOS TOMATO

Itulah kejayaan yang telah dikecapi oleh Kemellia kerana berjaya membuka peniagaan berbentuk kilang memproses makanan seperti yang disebutkan itu,
  
Syabas dan tahniah Kemellia atas daya usaha gigih yang tidak pernah mengenal  kesusahan dalam menghadapi pelbagai cabaran akhirnya cita-cita  mu  tercapai.







                                                           Gambar Hiasan Sahaja Belacan

No comments:

Post a Comment